vragen (FAQ)

Meest gestelde vragen

Wanneer heb ik mijn bestelling in huis ?

Dat ligt er aan wanneer en hoe uw de bestelling betaalt....

Belangrijk is natuurlijk dat de artikelen die u wenst te bestellen voorradig zijn  u kunt dit vooraf zien, we geven n.l. bij ieder artikel exact aan hoeveel we ervan voorradig hebben ( zie beschikbaarheid)  indien voldoende voorradig verzenden we uw bestelling zodra we uw betaling hebben ontvangen.

De meest snelle betaalwijze is iDeal bij iedere iDeal transactie krijgen wij een bevestiging van uw betaling. Hierdoor wordt uw bestelling nog dezelfde dag verzonden (indien voor 16.00u besteld)  De meeste zendingen die vandaag worden verzonden,  worden de volgende dag bij u bezorgd, echter in drukke tijden zoals bijvoorbeeld rond de kerst kan dit soms enkele dagen uitlopen.  Bestellingen geplaatst en betaalt na vrijdag middag 16.00u worden 's maandags verzonden. Uiteraard kunt u via de link op Uw orderbevestiging de status zien van uw betaling en de zending volgen via de track codes die beschikbaar zijn zodra Uw bestelling is verzonden. 

Indien u kiest voor betalen vooraf en u betaalt met telebankieren duur het meestal 1 dag voor dat uw betaling op onze rekening staat en dus verzonden wordt, bij handmatige overboekingen kan het bij schrijven soms wel week duren.

Hoe kan ik betalen ? (Betaal mogelijkheden)

Wij bieden vrijwel alle betaalmethodes waaronder iDeal ,Paypal, Creditcards, vooraf per bank en Remboursement

 

Is levering op rekening mogelijk ?

Nee wij leveren niet op rekening, ook niet aan bedrijven en instellingen.

 

Wat zijn de verzendkosten?

Klik hier voor  uitgebreide uitleg van onze verzendkosten

  

 

Op de site staat dat het artikel niet voorradig is wat is de levertijd?

Dat is moeilijk te zeggen we hebben een enorm aantal artikelen bij vele verschillende leveranciers het is dan ook moeilijk een globale levertijd op te geven Wij raden u aan als een artikel niet voorradig is om even een mailtje te sturen met het artikel nummer en het aantal dat u eventueel zou willen bestellen. U krijgt dan zo spoedig mogelijk bericht met de verwachte levertijd, u kunt het artikel ook bestellen we gaan er dan vanuit dat u bereid bent te wachten tot de bestelling compleet is ook dan ontvangt u een mailtje met de verwachte levertijd en de vraag wat u wenst : wachten tot de order compleet is (indien leverbaar binnen 3 weken), verzenden wat voorradig is,  gehele order annuleren of nasturen (extra porto kosten)  Als blijkt dat de verwachte levertijd lang is dan 3 weken kunt u niet kiezen voor wachten tot de order compleet is.

 

 Kan ik een artikel waar bij staat dat het niet voorradig is toch bestellen ?

Uiteraard, wij zullen onze best doen het product zo snel mogelijk te leveren en nemen contact met U op over de verwachte levertijd ontvangt u een mailtje met de vraag wat u wenst : wachten tot de order compleet is, verzenden wat voorradig is,  gehele order annuleren of nasturen (extra porto kosten)

 

Levert U ook buiten Nederland?

We richten ons met name  op de Nederlandse mark dat houd in dat factuur, orderbevestiging en correspondentie in  het Nederlands is opgesteld, op verzoek van onze klanten leveren we ook naar Belgie, Duitsland, Luxemburg en Frankrijk Let op levering naar genoemde landen gelden hogere verzendkosten.

 

Kan ik een artikel in cadeau papier verpakt krijgen?

Ja wij kunnen Uw bestelling ook inpakken in cadeau papier (zie cadeau verpakking) ook kunnen wij Uw bestelling direct naar een ander adres sturen. (s.v.p. duidelijk aangeven in het bericht veld wat de bedoeling is)

 

Kan ik mijn bestelling na ontvangst nog ruilen of terug sturen?

Ja  binnen 14 dagen na ontvangst van uw bestelling kunt u zonder opgaaf van reden uw bestelling of deel daarvan retourneren kijk hier voor meer informatie en voorwaarden

 

Kan ik met een creditcard betalen?

Ja wij bieden de volgende betaal mogelijkheden Visa, Mastercard, American Expresse (via Paypal), iDeal, vooraf per bank of giro/

 

Wij zijn een bedrijf levert u ook op rekening?

Nee wij leveren niet op rekening ook niet aan bedrijven en instellingen .

 

Ik heb een bedrijf in het buitenland en heb een BTW nummer levert u dan zonder BTW?

Nee wij leveren voornamelijk aan particulieren en  hebben daarom geen mogelijkheid te bestellen zonder btw  (intercomanditaire leveringen)

 

Heeft U een minimum order bedrag?

Nee we hebben geen minimum orderbedrag.  Kleine artikelen kunnen als enveloppe verzonden worden (zie voorwaarden)  om de verzendkosten laag te houden.

 

Waarom zijn de verzendkosten bij kleine bestellingen  hoger dan het Postnl tarief.?

Om de drempel voor onze webshop laag te houden hebben we gekozen voor een heel laag minimum order bedrag daardoor is het ook mogelijk om kleine bestellingen bij ons te plaatsen, maar of u nu voor 5 euro besteld of voor 1000 euro het werk wat wij er aan is vrijwel gelijk denk daarbij aan het uitprinten van de factuur, het checken van de betaling het in onze administratie boeken van de order, bankkosten, adres labels, verpakkingsmateriaal  enz.

Tenslotte zijn we wettelijk verplicht over de portokosten 21% BTW af te dragen want ook verzenden is een toegevoegde waarde (BTW = Belasting Toegevoegde Waarde)

Bij bestellingen vanaf 50 euro nemen wij deze kosten graag voor onze rekening en betaalt u geen verzendkosten. Voor alle andere bestellingen berekenen we verzendkosten die (binnen Nederland) variëren van € 2.95 tot € 6.25   Uiteraard ziet altijd vooraf wat we aan portokosten in rekening brengen en kunt u altijd besluiten de bestelling af te breken.

 

Is mijn order al verzonden?

De status van Uw order vind U via de link op de orderbevestiging.

 

Heeft Uw mijn betaling al ontvangen?  

De status van Uw order vind U via de link op de orderbevestiging.

 

Wat is ons rekening nummer?

Ons rekeningnummer  en Uw ordernummer staan op de orderbevestiging die automatisch binnen enkele minuten van ons ontvangt  na het plaatsen van de bestelling.

 

Heeft U geen order bevestiging ontvangen??

Als U geen order bevestiging heeft ontvangen is dat meestal het gevolg van een onjuist ingevoerd e-mailadres ook komt het voor dat de orderbevestiging in uw spam-box terecht komt.