vragen (FAQ)

Meest gestelde vragen

Wanneer heb ik mijn bestelling in huis ?

Dat ligt er aan wanneer en hoe uw de bestelling betaalt....

Belangrijk is natuurlijk dat de artikelen die u wenst te bestellen voorradig zijn  u kunt dit vooraf zien, we geven n.l. bij ieder artikel exact aan hoeveel we ervan voorradig hebben ( zie beschikbaarheid)  indien voldoende voorradig verzenden we uw bestelling zodra we uw betaling hebben ontvangen.

De meest snelle betaalwijze is iDeal bij iedere iDeal transactie krijgen wij een bevestiging van uw betaling. Hierdoor wordt uw bestelling nog dezelfde dag verzonden (indien voor 16.00u besteld)  De meeste zendingen die vandaag worden verzonden,  worden de volgende dag bij u bezorgd, echter in drukke tijden zoals bijvoorbeeld rond de kerst kan dit soms enkele dagen uitlopen.  Bestellingen geplaatst en betaalt na vrijdag middag 16.00u worden 's maandags verzonden. Uiteraard kunt u via de link op Uw orderbevestiging de status zien van uw betaling en de zending volgen via de track codes die beschikbaar zijn zodra Uw bestelling is verzonden. 

Indien u kiest voor betalen vooraf en u betaalt met telebankieren duur het meestal 1 dag voor dat uw betaling op onze rekening staat en dus verzonden wordt, bij handmatige overboekingen kan het bij schrijven soms wel week duren.

Hoe kan ik betalen ? (Betaal mogelijkheden)

Wij bieden vrijwel alle betaalmethodes waaronder iDeal ,Paypal, Creditcards, enz. 

 

Is levering op rekening mogelijk ?

Ja via Paylater kunt u achteraf betalen helaas is dit niet mogelijk voor bedrijven, scholen  en instellingen.

 

Wat zijn de verzendkosten?

Klik hier voor  uitgebreide uitleg van onze verzendkosten

  

 

Op de site staat dat het artikel niet voorradig is wat is de levertijd?

Dat is moeilijk te zeggen we hebben een enorm aantal artikelen bij vele verschillende leveranciers het is dan ook moeilijk een globale levertijd op te geven Wij raden u aan als een artikel niet voorradig is om even een mailtje te sturen met het artikel nummer en het aantal dat u eventueel zou willen bestellen. U krijgt dan zo spoedig mogelijk bericht met de verwachte levertijd, u kunt het artikel ook bestellen we gaan er dan vanuit dat u bereid bent te wachten tot de bestelling compleet is ook dan ontvangt u een mailtje met de verwachte levertijd en de vraag wat u wenst : wachten tot de order compleet is (indien leverbaar binnen 3 weken), verzenden wat voorradig is,  gehele order annuleren of nasturen (extra porto kosten)  Als blijkt dat de verwachte levertijd lang is dan 3 weken kunt u niet kiezen voor wachten tot de order compleet is.

 

 Kan ik een artikel waar bij staat dat het niet voorradig is toch bestellen ?

Uiteraard, wij zullen onze best doen het product zo snel mogelijk te leveren en nemen contact met U op over de verwachte levertijd ontvangt u een mailtje met de vraag wat u wenst : wachten tot de order compleet is, verzenden wat voorradig is,  gehele order annuleren of nasturen (extra porto kosten)

 

Levert U ook buiten Nederland?

We richten ons met name  op de Nederlandse mark dat houd in dat factuur, orderbevestiging en correspondentie in  het Nederlands is opgesteld, op verzoek van onze klanten leveren we ook naar Belgie en  Duitsland Let op levering naar genoemde landen gelden hogere verzendkosten.

 

Kan ik een artikel in cadeau papier verpakt krijgen?

Ja wij kunnen Uw bestelling ook inpakken in cadeau papier (zie cadeau verpakking) ook kunnen wij Uw bestelling direct naar een ander adres sturen. (s.v.p. duidelijk aangeven in het bericht veld wat de bedoeling is)

 

Kan ik mijn bestelling na ontvangst nog ruilen of terug sturen?

Ja  binnen 14 dagen na ontvangst van uw bestelling kunt u zonder opgaaf van reden uw bestelling of deel daarvan retourneren kijk hier voor meer informatie en voorwaarden

 

Kan ik met een creditcard betalen?

Ja wij bieden de volgende betaal mogelijkheden Visa, Mastercard, American Expresse (via Paypal), iDeal.

 

Wij zijn een bedrijf levert u ook op rekening?

Nee wij leveren niet op rekening ook niet aan bedrijven en instellingen .

 

Ik heb een bedrijf in het buitenland en heb een BTW nummer levert u dan zonder BTW?

Nee wij leveren voornamelijk aan particulieren en  hebben daarom geen mogelijkheid te bestellen zonder btw  (intercomanditaire leveringen)

 

Heeft U een minimum order bedrag?

Ja ons minimum orderbedrag is  2.50   Kleine artikelen kunnen als enveloppe verzonden worden (zie voorwaarden)  om de verzendkosten laag te houden.

 

Is mijn order al verzonden?

De status van Uw order vind U via de link op de orderbevestiging.

 

Heeft U geen order bevestiging ontvangen??

Als U geen order bevestiging heeft ontvangen is dat meestal het gevolg van een onjuist ingevoerd e-mailadres ook komt het voor dat de orderbevestiging in uw spam-box terecht komt.

Het Hobbyhuis           Telefoon +31 (0) 113-227690        Bankrelatie IBAN NL16INGB0000309744

Lange Vorststraat 1    Telefax  +31 (0)  113-233672        Bankcode  BIC: INGBNL2A

4461JL Goes (NL)       e-mail info@hobbyhuis.nl             K.v.k  22013195

                                                                                   BTW Nummer 804173321B01